גלריה

קוסטה קונקורדיה – Costa Concordia

קפט' ג'ון קונארד מתעד במקצועיות רבה את ארועי הספינה קוסטה קונקורדיה (Costa-Concordia) בדקות האחרונות בטרם טבעה. רצף הארועיים מתועד במערכות AIS ובמערכות ניווט לווני GPS ומציג בתעוד מדויק את התמרונים המסלול ואת קורות הספינה בדקותייה האחרונות על מסכי הניווט בקישור הזה.  

 John Konrad, CEO gCaptain.com and USCG Licensed Master Mariner Unlimited, narrates the reconstruction of the final maneuvers leading to the Costa Concordia last minutes track 

קוסטה קונקורדיה - Costa Concordia

קוסטה קונקורדיה - Costa Concordia

MS Costa Concordia is a Concordia class cruise ship operated by Costa Crociere, owned by Carnival Corporation and Carnival plc. She was built at Fincantieri's Sestri Ponente yards inItaly. The name Concordia ("concord" in English) was intended to express the wish for "continuing harmony, unity, and peace between European nations.

 

Costa Concordia is the first of the Concordia class cruise ships, followed by sister ships Costa Serena, Costa Pacifica, Costa Favolosa and Costa Fascinosa, and Carnival Splendor built for Carnival Cruise Lines. When the 114,137 GT Costa Concordia and her sisters entered service, they were among the largest ships built inItalyuntil the construction of the 130,000 GT Dream class cruise ships.

 

On Friday 13 January 2012 Costa Concordia struck a rock in the Tyrrhenian Sea just off theshoreofIsola del Giglio, near the western coast ofItaly. This tore a 160-foot-long (49 m) gash in her hull. With water flooding in and listing, the ship drifted back toGiglioIsland, where she grounded, lying on her side in shallow water. All but 32 of the 3,229 passengers and 1,023 crew were saved.

 

As of 8 February 2012 (2012 -02-08) Costa Concordia was lying on her side on an underwater ledge with much of her structure above water, and in danger of shifting and sinking. Industry experts believe that the ship may be a constructive total loss.

 

קוסטה קונקורדיה - costa-concordia

קוסטה קונקורדיה - costa-concordiaקוסטה קונקורדיה - costa-concordiaקוסטה קונקורדיה - costa-concordiaקוסטה קונקורדיה - costa concordiaקוסטה קונקורדיה - Costa Concordia

Costa Concordia - קוסטה קונקורדיהCosta Concordia - קוסטה קונקורדיהCosta Concordia - קוסטה קונקורדיה

Costa Concordia - קוסטה קונקורדיהCosta Concordia - קוסטה קונקורדיהקוסטה קונקורדיה - Costa Concordia

קוסטה קונקורדיה פעמון הספינה מתחת למים – Costa Concordia

קוסטה קונקורדיה - Costa Concordia

קוסטה קונקורדיה - Costa Concordia

 
קוסטה קונקורדיה - Costa Concordia

קוסטה קונקורדיה - Costa Concordia

Costa Concordia - קוסטה קונקורדיהCosta Concordia - קוסטה קונקורדיה

Costa Concordia – קוסטה קונקורדיה

4 תגובות ל-“קוסטה קונקורדיה – Costa Concordia

  1. תיאור מרתק. כטייס זה מזכיר לי תהליך של הזדקרות ואיבוד שליטה על כלי טייס.

  2. עמוס לויט

    כולם מתקיפים את הקפטן אבל יש גם נקודות לזכותו.
    כדי למנוע מיד התקפה של כולם על מה שאני הולך לומר רק אציין ש:
    נכון, הייתה טעות להגיע בכלל לקרבה כזו לחוף. אבל הוא טען שזו הייתה תמיד המדיניות של החברה.
    נכון: התנהגותו בסיום האירוע לא הייתה מנהיגותית. אבל על פי הרבה תגובות ששמעתי כנראה שהיא לא הייתה פלילית.
    ועכשיו לאותה נקודה שאני מעלה לזכותו.
    הפגיעה בסלע היתה במהירות של 16 קשר. לאחר שהוא הרחיק את הירכתיים מהסלע כדי למזער את הנזק האנייה היתה עדיין בתנועה של 8-9 קשר. כדי לעצור את האניה הוא עלה לזרם או לרוח והגיע לעצירה כשהוא במקום שעומקו 107 מטר. אם הוא היה נותן הוראת נטישה שם היינו רואים מאות הרוגים. במקום זה הוא עשה דבר חכם, הוא הוריד את החרטום עם החרטומן ויצב את האוניה ב- 90 מעלות לזרם ולרוח. האוניה החלה לגלוש במורד הרוח והזרם. הוא המשיך ליצב אותה באותם 90 מעלות על ידי החרטומן עד שהיא שקעה והגיע לעצירה מוחלטת קרוב ככל שהוא יכול היה לחוף ולנמל. ובכך הציל את חייהם של רבים מאד.

  3. לא מבינה הרבה באוניות וצרותיהם אך
    התמונה מיד הזכירה לי דג מת באקווריום, שצף על צידו במלנכוליות.

    נכון שיכול היה להיות יותר גרוע, אך זו רק זווית המבט של אלו שניצלו,
    היו גם כמה שהטיול הזה עלה להם ביוקר רב.

  4. עמוס לויט

    אגב יפתח האם אתה יכול לעקוב מה עומד להיות סופה של האוניה האם יציפו אותה שוב או יפרקו אותה?
    מעניין לעקוב אחר קורות האוניה.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s