גלריה

שינוע והעברת יאכטות בעולם

בשונה מרכוש אחר , יאכטות  "יודעות" לזוז ממקום למקום , יאכטה שנבנתה באוסטרליה עשויה להרכש ע"י אמריקאי , לשוט לארה"ב ולאחר שנים אחדות להמכר בשנית ולעבור לבעלים אנגלי שמחזיק את ספינתו באיי יוון , שינוע יאכטות בעולם הינו תחום מורכב מקצועי ומעניין ,  מתבצע בדרך כלל בשלוש שיטות עיקריות , כלי שייט המפליגים עצמאית מיעד אחד ליעד אחר בעולם , אם ע"י הבעלים ואם ע"י סקיפר מקצועי המתמחה בעובודות מהסוג הזה  , מפרשיות או מנועיות , לכלי שייט מתאימים ישנה היכולת להקיף את העולם באופן עצמאי בהפלגת מפרשים או בהפלגה ממונעת , אופן נוסף להעביר בו כלי שייט בעולם מיעד אחד ליעד אחר מרוחק הוא על גבי משאיות מתאימות , כלי השייט מועמס על משאית מתאימה והמשאית חוצה יבשות ומדינות מנמל הטעינה לנמל הפריקה של כלי השייט , לוגיסטית וכלכלית שיטות שינוע אלו של כלי שייט שלא בהפלגה עצמאית הן לרוב זולות יותר בטוחות יותר , "קל" יותר לחצות את אירופה במשאית מצפון צרפת לכיוון דרום ספרד מאשר בהפלגה מסביב למפרץ הביסקייה , החוף הפורטוגלי , גיברלטר וכניסה לים התיכון "מסביב" , השיטה השלישית וה"סקסית" יותר הינה העברת כלי השייט על גבי אוניית מטען יעודית אשר תוכננה ונבנתה לצורך זה ,  בעולם קיימות מספר חברות העוסקות בהעברת כלי שייט שונים על גבי אוניות מטען יעודיות ליעדים שונים ומרכזיים מסביב לעולם , ברשומה הבאה מובאות  תמונות המספרות את "סיפור" הטעינה ההפלגה והפריקה של כלי השייט על סיפון האונייה , לעבודה זאת דרוש צוות מקצועי ביותר של אנשי סיפון , צוללים , ימאים וקציני ים , היאכטות המועמסות הינן בשווי של מיליוני יורו רבים וכדרכם של בעלי יאכטות רבים רבים , היאכטה היא בבת עינם מבין רכוש גדול ורב יותר .

האוניה שוקעת באופן מבוקר לשוקע המתאים לטעינה של כלי שייט

 

כלי שייט שטיים עצמאית לתוך משטח הטעינה בבקרת אנשי הטעינה של האוניה

 

שלב הטעינה , כלי שייט מתומרנים לתוך משטח הרתיקה ע"י צוות ימאים וצוללים מקצועיים

 

 

הפלגה במטען מלא אונייה ומטען של כלי שייט

הפלגה ליעד הפריקה

Dockwise yacht transport

סגור לתגובות.